2019. május 13., hétfő

Május 13. Madrid

Ma reggeli utãn vissza akartunk még szállni a városnéző buszra, de nem jött, és 20 perces várakozás után gyalog indultunk a Reina Sophia múzeumba, amely a modern művészetek múzeuma. Sok Picasso, Dalí, Miró alkotást láttunk, képeket és szobrokat, és Dalí filmjét az Andalúziai kutya szürrealista alkotást. Mindig tudtam, hogy elmebeteg volt, de ez a film végképp meggyőzött róla. Én 16 évesen lãttam ezt, és másra nem emlékeztem, csak arra, hogy először a telihold előtt elmegy egy felhő, aztán egy nőnek kettévágják a szemgolyóját. A többi is rémes. Láttunk szívszorító filmeket a spanyol polgárháborúról, amatőr eredeti felvételek. Utána Pihentünk a zárt kertben, a fãk alatt, az nagyon jó kikapcsolódás volt.

Később megnéztük az Atocha pályaudvart, itt történt 2014- ben az egyik terrortãmadás. A nagy csarnokát ami emlékeztet a mi Nyugatinkra trópusi növényekkel rendezték be, zöld erdő pálmafákból, exotikus virágokból. A vonatokhoz a csarnok végén lehet kimenni.

,Utána metróra szãlltunk és a Solig mentünk.

A délutãni utolsó program a SAN Gines csokoládé bolt meglátogatãsa volt ahol Churros con chocoladet ettünk😀 mesebeli íz, nem szabad kihagyni!

Holnap megyünk tovább, most Gyuri elment megnézni pontosan hol van az autókölcsönző.

Madrid hatalmas város, széles utakkal sok fával, ês rengeteg parkkal. A házak tiszták, gondozottak, az utak jók. Az emberek kedvesek, mosolygósak, barátságosak, segítőkészek.

Jó éjszakát! Buenas  noche!